کلینیک فیزیوتراپی آرتان

خانه لیزر پرتوان/ بیوفیدبک

لیزر پرتوان/ بیوفیدبک


لیزر پرتوان

لیزر پرتوان با قدرت بالا یک پیشرفت تکنولوژیکی نسبت به لیزر سرد بوده و قابلیت درمان سطحی بسیار زیادی را نسبت به لیزر سرد،داراست.

بیوفیدبک

کنترل بی اختیار ادار و مدفوع،رفع یبوست و فلج عصب صورت.


لیزر پرتوان به عنوان یکی از مدالیته های موثر ، پرکاربرد و غیرتهاجمی در فیزیوتراپی شناخته می شود که امروزه به دلیل کاربردهای فراوان و همچنین مزایای فوق العاده آن طرفداران زیادی پیدا کرده است.

درمان اختلال و آسیب های سیستم اسکلتی _ عضلانی از مهم ترین موارد کاربرد لیزر پرتوان در فیزیوتراپی است.

لیزر اشعه ای از جنس نور است که می تواند سبب انتقال انرژی به بافت های بدن شود.

درمان با اشعه لیزر میزان انرژی در دسترس سلول ها برای سوخت و ساز و ترمیم خود را افزایش داده و از این طریق به روند بهبودی کمک می کند.

تحریک سوخت و ساز فرایندهای بهبودی را سرعت بخشیده و به سلول ها برای ترمیم و یازسازی خود کمک می کند.

استفاده از لیزر پرتوان در تسکین سریع دردهایی که با سایر روش های درمانی بهبود نیافته اند موثر است.

لیزر درمانی به ظرطی که توسط متخصص فیزیوتراپیست انجام بگیرد روشی ایمن است که بیمار در حین فرایند درمان دردی را احساس نمی کند تنها ممکن است کمی احساس سوزش در محل لیزر وجود داشته باشد که اغلب طی چند ساعت یا نهایت یک تا دو روز بهبود می یابد.

برای انجام فرایند درمانی فیزیوتراپیست دستگاه لیزر را در نزدیکی قسمتی از بدن که نیازمند درمان است قرار داده و با تنظیم دستگاه امواج لیزر را با شدت مشخصی به منطقه هدف می تاباند.

به دلیل انرژی بالای امواج لیزر و آسیب پذیری چشم ها بیمار و درمانگر ( فیزیکال تراپیست ) هر دو باید عینک های مخصوصی را بر چشم های خود قرار دهند تا از ورود امواج لیزر به چشم ها جلوگیری کند.

استفاده از لیزر در کنار سایر متدها و مدالیته های فیزیوتراپی همچون درمان های دستی ، تمرین درمانی ، درای نیدلینگ و … به بهبود مشکلات افرادی که دچار اختلالات و بیماری های سیستم اسکلتی _ عضلانی و همچنین سیستم عصبی هستند کمک می کند.

با وجود مزایای فوق العاده این روش درمانی برخی افراد که دارای شرایطی خاص هستند نمی توانند تحت درمان با آن قرار بگیرند مانند خانم ها در دوران بارداری ، مبتلایان به تومورهای پوستی بدخیم ، مبتلایان به بیماری های عفونی مزمن و افراد دارای ضربان ساز قلبی.

با ما تماس بگیرید