کلینیک فیزیوتراپی آرتان

خانه شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی نوعی روش درمانی غیر تهاجمی مورد استفاده در فیزیوتراپی است که در آن از امواج بسیار کوتاه و سریع استفاده می شود.

امواج صوتی شاک ویو با انرژی بالا نیروی مکانیکی را بر بافت‌های بدن اعمال کرده و در درمان بیماری های اسکلتی_عضلانی بسیاری کاربرد دارد.

امواج شاک ویو سبب افزایش جریان خون در قسمت های آسیب دیده، تحریک بازسازی سلول ها و تسریع بهبودی و تسکین درد می شود.

شاک ویو تراپی به نسبت سایر روش های درمانی متداول اثرات درمانی بهتری داشته و نتایج درمانی آن ماندگارتر است.

خار پاشنه پا یکی از مشکلات درمانی است که شاک ویو تراپی نقش موثری در درمان آن دارد.

درمان با شاک ویو موجب بهبود دامنه‌ حرکتی مفصل و عضلات آسیب دیده شده و نقش موثری در تسکین درد و تسریع بهبودی دارد.

شاک ویو تراپی یکی از روش های ایمن و کم خطر است که تاکنون میلیون ها انسان از اثرات درمانی آن بهره برده اند و تنها در مواردی عوارضی همچون درد، سوزش و گزگز کردن در محل درمان دیده می شود که پس از چند روز بطور کامل بهبود می یابد.

مکانیسم انجام شاک ویو تراپی

برای انجام درمان با شاک ویو ژل مخصوص بر روی منطقه مورد نظر مالیده شده و سپس پروب دستگاه برای هدایت امواج، روی پوست قرار داده می‌شود.

مکانیسم اثر شاک ویو ایجاد پارگی های میکروسکوپی و بسیار کوچک در منطقه تحت درمان با وارد آوردن ضربه شدید موج شوکی است.
پارگی های میکروسکوپی ایجاد شده سبب آزاد شدن برخی مواد و افزایش مویرگ ها و خونرسانی به بافت آسیب دیده می شود.
این عوامل سبب تسریع روند درمان و ترمیم بافت های آسیب دیده می شود.

برخی افراد در هنگام درمان با شاک ویو کمی درد احساس می کنند و در برخی موارد نیز بی حسی موضعی برای بیمار انجام می گیرد.

بیمار باید پس از جلسات درمانی با شاک ویو به مدت حداقل چند روز فعالیت های بدنی خود را کاهش دهد.

زمان بهبودی و فرایند درمان با شاک ویو بسته به شرایط بیمار و تشخیص فیزیوتراپیست متفاوت خواهد بود.

برخی بیماران بلافاصله پس از جلسه درمانی شاک ویو تراپی احساس بهبودی داشته و برخی دیگر از بیماران نیازمند چندین جلسه درمانی با شاک ویو هستند

با ما تماس بگیرید